paullotberg.blogg.se

2017-02-23
18:46:27

Min största fobi.

Jag har en hemlighet, eller... snart hade jag det bara, eftersom jag skriver om den här. Och det kommer mest låta dumt, och korkat, lite överdrivet. Man jag svär, det är det inte. Det är i alla högsta grad på riktigt.

Men jag har en extrem fobi. Och jag menar verkligen extrem fobi. 
Jag vet inte om det är vanligt eller inte. Förmodligen kanske inte, iallafall inte på min nivå.
Jag är livrädd för CANCER. 
Brutal, plågsamt och överdrivet rädd. Så det tar upp en stor del av min tid, in my mind.

Jag är så rädd för sjukdommen, att när jag ser på tv och ordet nämns, så byter jag kanal. Lika så "fråga doktorn", och sjukhusserier från U.S.A m.m. 
Att jag ens skrev det nyss var något ganska ofattbart. Jag har hållt mig från sjukhus sen jag vet inte när, och under de åren som gått så har fobin växt, och fullkomligt urartat. 

Ja, fy farao.

Som sagt. Att jag ens skrev det nyss är extremt ofattbart. För jag har fått för mig, som någon slags bieffekt på mig av programmet "the secret", att ju fler gånger man tar det i sin mun, eller använder sig av det, eller tänker på det, desto större är chansen att man får det.
Så borde det förstås inte va. Eller? Dessutom vet jag ju självklart att, om jag nu skulle ha eller få det, så vore ju förstås det klokaste att söka upp en doktor, och inte låta tiden gå... men... jag vill bara inte VETA. TÄNK om det redan ÄR kört då? Tänk om det redan HAR gått för långt?

Ni ska bara veta vilka sorter jag har..... ja, enligt min psykotiska hjärna alltså... :) 
Tarm, hals, lymf, mag, sköldkörtel, tandkötts... japp, alla sorterna. Och har jättetydliga symptom, tycker jag iallafall...
Ibland kan jag fastna på något specifik symptom som jag tycker jag har. Då kan jag inte släppa det. Det blir som det enda som existerar. Just det, tungan har jag också haft en period med symptomtankar på. Den var överdrivet prickig tror jag det var...mmm... och så googlade jag fröstås. VILKET ÄR DET DUMMASTE MAN KAN GÖRA, om man har den här nojjan. För det går att placera in EXAKT vilket symptom som helst på sjukdommen. Alla symptom tyder på C när du googlar. Men ändå såklart gör man det. "Tänk om. Tänk om." "Shit det stämmer ju på mig. Jag känner mig lite trött, lite hängig... oh shit det där med. Jag har haft muskelryckningar och hjärtklappning. Va, står plötsligt hosta också med, va!? Då måste det ju vara det. Jag ska googla sjukdommen och de specifika symptomen och se vad som kommer upp.............. " ;p

Nej, ni märker ju. Man har blivit knäpp. :p



Nån som känner igen sig?

*ropar ut i tomheten och hör orden eka mellan bergstopparna*


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: