paullotberg.blogg.se

2017-02-11
20:35:51

10 rasfientliga fraser jag stör mig på...

10 rasfientliga fraser jag stör mig något extremt på...


1. Alltså, jag är ju inte rasist, men...
(Som något slags för-försvar av en person som egentligen vet att det han snart kommer säga förmodligen är ganska rasistiskt)

2. Varenda jävel av dem lever på bidrag. Det är därför de kommer hit, för att leva på bidrag. De tjänar ju fan mer än en annan...
(Ja, det finns några bidrag att få när man kommer hit, den första tiden, etableringtillägg m.m, just för att kunna starta om sitt liv, men sen övergår det i vanlig socialförsörjning ganska snart... och ärligt. Ingen människa vill leva på socialbidragsnormen resten av sitt liv.)

3. Tiggarna har hur mycket pengar som helst. Kolla han har ju till och med en iPhone. Han kan inte ha det så dåligt.
(Wake up! Mobilen är kvar från där hen flydde ifrån, inte köpt av enkronorna från tiggeriet. Och allvarligt. Om du hade massor av pengar, hade du satt dig och sträckt ut handen på gatan?)

4. Det finns inget rasistiskt med SD.
(Vi gör detta inte långt, men kortfattat:
Jag inser att partiet försöker tvätta sina rötter när de heilade i bomberjacka på gatan och skrek "ut me judesvinen."
Men historien finns oavsett de ville eller inte. Åkesson, partiets ledare, gick själv med i partiet, precis under den här tiden. Såg han inte bomberjackorna? Hörde han inte orden som skreks?
Mer om detta i ett annat inlägg som lär komma snart om vad jag tänker kring SD.)

5. "Fan va mörkt det blev här då helt plötsligt" eller "Fan, kan nån tända lampan?" (När tre-fyra mörkhyade trampar in i samma butik/cafe eller liknande)
(Så jävla irriterande. Nej, jag kommer inte fnissa med dig. Jag kommer gå därifrån. Ät bajs.)

6. Va??? Får man inte säga negerboll längre? Det har vi ju alltid sagt?
(Ja, men precis. Och fram till att man insåg att man inte borde slå kvinnor, eller mörda homosexuella, så gjorde vi det också. Ok, jag ska inte överdriva, men ja... tiderna förändras, vi inser mer och blir klokare. Ja, det låter ganska rasistiskt när du säger NEGERBOLL så kan vi bara komma överens om att det vore justare att säga CHOKLADBOLL? Highfive för bra ide?)

7. Va??? Får man inte vara pepparkaka på lucia längre?
(Jo, klart som fan man får. Om du tycker det är rasistiskt ligger problemet snarare hos dig. En skola gjorde ett misstag och förbjöd det. Det betyder inte att hela sverige behöver tycka och göra likadant. En pepparkaka är en pepparkaka. Ok?)

8. "Sieg heil" (Inklusive gest) + "jag bara skoja" 
(Alternativt ritar Hitlermustach på en ansiktsbild i en tidning)
(Nej. Du skojade just om en man som spred hat och förakt som fortfarande i vår tid finns kvar, samt gasade ihjäl miljontals människor. Det är inte kul. Ok?

9. De där jäkla zigenarna har såna där stora klänningar för att de ska kunna sno saker. De brukar sno microugnar i dem.
(Erkänn du hört det någongång)
(För i h... MICRO??! Prova springa runt med en micro under klänningen och se hur lätt de är att knalla ut oupptäckt. Och sen efter det så läser du på lite om zigenare och hur det fungerar. Det är ett val de gör. Ska man tillhöra släkten, ska man bära klänningen. Och så är det sen resten av livet. Därför har de klänningen, inte för att sno micros. Stackars alla dessa zigenare som möter hat, precis vart de än tar sig världen. De har verkligen ingen plats som är "PASS".)

10. "Jävla blatteälskare."
(Bara för någon försvarar människor så betyder det inte att man älskar utländska mer än svenska, homsexuella mer än hetero, eller liknande. Men i dessa tider där den här typen av debatter växer i hela världen, och smygrasism växer sig starkare än någonsin så är det bra att det finns vissa människor som hjälper till att sätta ner foten och visa att här går det inte smygrasismfnissa och låtsas som det helt plötsligt är OK att skilja på människor och människor. )



Jag är extremt stolt över att ha växt upp bland folk som alltid stått upp för alla. Jag är stolt över mina åsikter och att vara säker på vad jag tycker är rätt eller fel. 

I min värld delas ingen in i raser, könsroller, ursprung, snälla, goda, fel eller rätt.
Det finns bara en sort: 

- Människor.







Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: