paullotberg.blogg.se

2017-02-11
10:10:08

Lekar i källaren och munspelsblues i tunnelbanan.

Godmorgon... 

Barnen hoppade på huvudet kl. 06.25 så då är det bara kliva upp 😉

Vi skulle sett Stand Up igår, men vi kom till Stockholm försent, så det blev en lugn kväll på Dovas istället, Skanstull. Lite halvdant, men precis lagom stort så det fick så bli, dessutom hittade vi någon slags spelhörna nere i källaren bredvid toaletterna..... ja, jag hör hur det låter... Strunt samma. Om man går ut som ett par och inte har något bättre för sig så kan det faktiskt vara rätt roligt att spela basket på en spelmaskin, bredvid en toalett i källaren på Dovas. Bifogar bild, och högsta poängen på "tryckasnabbastpådenrundaringensomlyser-spelet var ju min poäng, eller hur babe?

Vad hände mer?

På tunnelbanan såg vi en man som förmodligen hade dessa fyra viktiga faktorer i sitt liv: Brännvin, munspel, cigg och Blues.
Han stod i mitten av tunnelbanan med en cigg mellan fingrarna, jeansoutfit på nere som uppe och spelade, eller ja... blåste i iallafall, munspel och sjöng, ja, eller väste fram... ni vet sån whiskeyröst, a la äkta söder-röst:

- "Tjena allihopa! Det här är den enda låt jag kan, och jag kan inte spela munspel, men det låter jävligt bra ändå, lyssna och njut"

(Ska försöka återskapa delar av texten nu på låten)

- Alla stod och snacka... (munspelsblås), plötsligt kom Pillan.... (munspelsblås)... alla flörta med henne...(avbryter)...
- "Ah, va fan... eller jo, just, såhär går den..."

Här gick vi av, väl underhållna 🙂

Jag tänkte dock... fasiken, snacka om fri ändå... han har inga jobb, är inte blyg för nåt, han bara kör sitt race, har sin stil, sin sång, sina åsikter, sitt munspel.
Det är lite annat än att behöva tänka på hur man ser ut, vad man säger, vad man gör, vad man har på sig... ja, ni fattar.

Alla världar har sitt goda. 🙂

Alla världar utom Trumps värld förstås. ^^

Kram på er!

Kommentar:
2017-02-11 @ 11:57:56

Haha eller så var jag bara lite bättre 😜

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: