paullotberg.blogg.se

2017-02-18
09:50:14

5 saker på TV som bara är störande.

Det finns några saker som bara stör på kanalerna, som är så dåligt att det inte borde få finnas. Problemet är bara - Att nån tittar på sk...en, så därför finns det kvar ändå.

Iallafall. Här kommer min lista:



5 saker på TV som bara stör:

1. Ghost brothers.
På riktigt! 
Tre killar från samma land, från samma stad på jordens gigantiska yta, har lyckats få samma unika superkraft att kunna se...... spöken! Ja, det är sant! Vilken superdunderbautajätte-tur! 
För annars hade de ju inte kunnat starta ett tv-program tillsammans och tjäna miljoner på sina unika krafter. Vet ni vad som också är tur? Japp. Precis. Att allt händer preciiiis när de har kameran på!

Och nej, har inte glömt Jocke och Jonna. Det får ligga med här under som en sidekick. Lite samma där. Vilken tur att vårat härliga Vloggpar helt plötsligt kom på att de också hade samma kraft att se spöken.
Jag litar blint på dem... mmm... Speciellt efter deras långa Vlogg-resa där de ALLTID blir JÄTTEFÖRVÅNADE när de prankar varandra. De har aldrig en aaaaning. 
Nej... jag orkar inte ens...
Vi går vidare...


2. Collegefilmer.
Japp, nu var det dags igen. Den "coolaste" killen på en skola ska av en slump träffa den "mesigaste" och "fulaste" tjejen på en skolan. Sen ska han bli kär i henne och bjuda henne till skolbalen. På skolbalen ska hon vinna över skolan "populäraste" och "snyggaste" tjejen som blir rasande.

Men, viktigast. Vi får inte glömma den viktigaste scenen. Ni vet. "Den fulaste" och "mesigaste" tjejen... hon måste ju först "göras om"!
För killen har ju ingen aaaaaning om att hon var en riktigt snygging egeeentligen... för hon har ju satt på sig kläder med fel storlek, och ett par typ bautastora glasögon. Så därför seeer vi inte att hon har alla drag rätt och förmodligen tränar 9 dar i veckan, har plockat sina ögonbryn, har sminkat sig i fyra timmar och är utvald av ett filmteam för att va just en pudding... vi seeer inte inte det. 
Så därför är vi helt oförberedda när hon kommer ner i slowmotion från den trappan, sakta gåendes och tittar upp lite försynt och sakta öppnar ögonen med 6 meter långa mascaraögonfransar. Hon ser ju heeeelt annorlunda ut nu.
För hon...

... har ju tagit av sig glösögonen...


3. Reklam. 
Ja. Det är klart. Jag förstår att reklamen behövs för att driva kanalen och betala ut löner till arbetarna, men fasiken alltså... när reklamen är längre än stunden man får se filmen, då vettefasiken om man inte gått lite för långt. 
(B.l.a kanal 5, som ibland visar 10 min film för att sen följa upp det med 11 min reklam)


4. Våra bästa år.
Alltså... det här programmet. Hur länge har det hållt på? 6000 år? Vem tittar på det? Detta måste faktiskt vara det sämsta som någonsin gjorts. Är det ingen som reagerar? Hur ofta brukar du stå och prata öppet för dig själv om vad du tänker om folk? "Hm... jag undrar om hon vänstrat med min kille? Hon ska bara veta hur arg jag är... jag är så jäkla förbannad och skulle bara vilja slå henne... jag undrar om jag ska gå fram till henne och skälla ut henne..."

Alltså...


5. The bachelor.
Snacka om... ja... vad e det, 21 tjejer och en kille? Och av någon ogrundlig anledning blir alltid alla 21 tjejerna dödskära i killen... och det spelar seriöst ingen roll hur han ser ut. Han kan ha clownnäsa, blå dumboöron, propeller på ryggen och va iklädd tigerpyjamas, och de kommer likfan bli kära i honom... 
klart han sökte till programmet iallafall. 21 snygga tjejer som han kan inprincip göra vad han vill med, och skämma ut i internationell TV, och så blir han känd och får pengar för det. 
Ja, för så är ju faktiskt fortfarande den här världen. Tjejerna kommer bli stämplade för att de varit så lätta att få omkull, och killen blir en mäktig, erövrande bock som har allt att vinna av programmet. Sorgligt. Stackars tjejer.


Ja. Det var den listan. :)

Ta hand om er. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: